ЕЛЕКТРОМОБІЛІ СТАНУТЬ ДЕШЕВШИМИ
Імпортні товари не подешевшають. Попри обіцянки Кабміну скасувати додаткові мита на імпорт з 1 січня 2016 року, депутати вирішили, що додаткові 5-10% збори з імпорту державній казні не зашкодять.
Воно й не дивно, адже лише за півроку за рахунок додаткового збору з імпорту бюджет отримав 12,5 мільярда гривень. Відтак закон, яким мали скасувати ці мита, не отримав необхідної підтримки серед депутатів. Зате прихильникам електротранспорту пощастило — парламент таки скасував ввізні мита на електромобілі, хоча відмовився скасувати ще й ПДВ з продажу електрокарів.
Така “щедрість” законотворців може бути пов’язана з тим, що в Україну імпортують мізерну кількість електромобілів. За даними Мінекономрозвитку, за перші шість місяців цього року в Україні зареєстровано всього 231 електромобіль.
“Не варто сподіватись, що через скасування ввізного мита усі раптом пересядуть на електромобілі. Треба розуміти, що країна у нас велика, великі відстані, а інфраструктури для електромобілів немає — зарядних станцій вкрай мало, – каже президент Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. – Попри це, скасування мита — це перший крок до енергонезалежності та до того, аби наші діти дихали чистим повітрям. Скасування ввізного мита означає, що вартість авто з електродвигуном знизиться десь на 12%. Якщо говорити про Nissan Leaf чи Renault ZOE, які коштують орієнтовно 20-30 тисяч доларів, вони стануть на 2-3 тисячі доларів дешевшими. Важливо, аби з’явились офіційні дилери цих авто. Адже якщо на ринок країни постачають не окремі автомобілі, а партії, то виробник адаптує їх до специфіки цього ринку. Скажімо, для автомобілів, які постачають в Україну, потрібен пакет “погані дороги”, посилена підвіска. Та й ніхто не триматиме склад запчастин для певної моделі, якщо знає, що їх — одиниці. Наприклад, у нас нема жодного офіційного дилера тої ж Tesla. У 90-х жодних офіційних імпортерів автомобілів в Україні не було. Всі іномарки сюди доставляли так звані “гонщики”. А якщо потрібна була якась запчастина, її знову ж таки треба було діставати через “гонщика” — сервісного обслуговування теж не було. Зараз схожа ситуація з електромобілями. Донедавна їх ввозили в Україну хіба що ентузіасти. Але популярність їх зростає, тепер важливо зробити ціни доступними — поступово розростатиметься й інфраструктура. Але на це потрібен час”.
10 гривень
У стільки, за оцінкою Мінекономрозвитку, обходиться зарядка електромобіля, якої вистачає на 100 кілометрів шляху. При цьому Tesla за годину в розетці зарядиться на 120 км ходу, а Nissan Leaf – на 40 км. Однак уже є моделі електромобілів з батареями, запасу яких вистачає на 400-500 кілометрів ходу.
← Повернутися