ЩОБ ДИТЯТКО СПАЛО, ЗДОРОВИМ ЗРОСТАЛО…

Не залишайте світло в дитячій кімнаті.

            Спокійний сон для дитини, втім, як і для дорослої людини, — фундамент здоров'я. Такий природний ритм нашого існування, що активність організму знижується із заходом сонця і відновлюється з його появою. Вчені давно встановили, що після 21-ї години слабшає активність основних проявів життєдіяльності: пульс стає рідшим, скорочення серця — слабшають, вдих легенів стає менш глибоким. Це означає, що організм готується до сну і малюку пора в ліжко.

            З таких фізіологічних особливостей сну витікають умови нічного відпочинку дитини. Вкладати її треба не пізніше 22-ї години, тоді не доведеться будити вранці силою, і дитина сама прокинеться, свіжа і весела. Дорослі й самі колись були дітьми і знають, як травмує подібне раптове пробудження.

            Глибокий сон триває до однієї-двох годин. І лише він дає справжній спочинок. Далі настає період поверхневого сну. У народі кажуть, це коли людина чує, як «гупає по стелі муха». А вже о 5—6 годині ранку активуються серце і легені, вони готові до діяльності вдень!

            Іноді батьки залишають уночі слабкі джерела освітлення, мотивуючи тим, що дитина боїться темряви. А це якраз шкідливо, бо навіть заплющені очі через повіки сприймають світлові подразники і передають сигнали до мозку. Око, як відомо, є своєрідним його продовженням з функцією відчуття світла і кольору. Отже, навіть при слабкому світлі мозок «не перемикається» повністю на відпочинок. Одночасно він концентрує інформацію про стан усього тіла і «записує» її на райдужній оболонці ока у вигляді специфічних плям, фігур, кольорових перепадів з точною топографією таких змін. Саме завдяки цьому лікар-іридодіагност (на латині райдужка — ірис) виявляє хвороби і передхворобливі стани. Поганий сон якраз «замулює» картину, бо недостатній відпочинок нервової системи знижує її реакцію. А сон при світлі ще більше погіршує малюнок райдужки.

            Пам'ятайте, що діти 5—7 років мають спати за добу до 12 годин, включаючи денний сон (1—2 години). Цей сон корисний і дорослим, і старшим школярам, але до 9—10 років — конче необхідний.

            До речі, сон і дорослих, і дітей нормалізують аромати герані, хмелю. Герань у горщику, либонь, у багатьох росте на підвіконні, а от шишки хмелю слід придбати в аптеці, покласти у полотняний мішечок — і ваш снодійний засіб готовий до використання. Покладіть його під подушку. Цей спосіб зміцнення нервової системи знали ще наші предки. Отож здорового вам сну і гарного відпочинку!


Повернутися
19.09.2015
Категорія: Господар
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Люди діляться на багатих і бідних. При цьому і багатство, і бідність є випробуванням. Проте бідність — більш легкий, зручний хрест,  у той час як багатство — більш важкий. Науковці говорять навіть про гедонізм бідних — їм властиве переживання катарсису від своєї безумовної порядності порівняно із "вкраденими статками олігархів". При цьому цікаво, що "багаті", тобто всі ті, хто не сприймає себе «бідним», узагалі не оперують таким примітивним розшаруванням "багатий - бідний", тож дискурс протистояння «бідні-багаті» створюється самими бідними. Ознака, за якою «бідні» відносять тих чи інших людей до цих двох класів, є також примітивна - це самовизначення особистості: якщо людина радо себе зараховує до бідних, то це "наш!", і саме в цей момент запускається полум'яна риторика "ми бідні - а вони багаті, та вони нам, бідним...".  Питання влади над своїм життям для бідного не стоїть - бо "владою користуються багаті, аби поневолювати бідних і робити їх ще біднішими".

На думку психологів, в людини грошей стільки, скільки вона дозволяє собі. Я б сформулював це так:  справжні багатство чи бідність не у гаманці, а в голові… Так звана бідність – це насправді невміння користуватися своїм багатством. Ми відкладаємо кошти «на чорний день», нові речі – «на потім». В результаті отримуємо життя з чорних днів, і це «потім» ніколи не настає. Відкрию вам таємницю: «потім» не існує. Є тільки зараз. А в ньому є люди, які як кремінь, або як губка, або ж як мед. Щоб отримати щось від людини-кременя, треба щосили  її стукати. Щоб отримати щось у людини-губки —  треба довго її тиснути. А людина-мед розливається для усіх сама…