ЗАТЕ НА ІНОМАРКАХ ЗЕКОНОМИМО?..
Один із найпотужніших світових автоімпортерів Японія через суд домоглася скасування спеціального збору на імпортовані машини.
Спецмито запровадили в березні 2013-го терміном на три роки, офіційно - щоби підтримати національного автовиробника. Утім, через економічну кризу і валютний стрибок авторинок в Україні завмер, продажі нових машин упали на 73%. Але, навіть якщо спецмито скасують, українські автовласники суттєвого здешевлення не помітять. Імпортні автомобілі будуть і далі обкладатись іншими шаленими податками.
«Ввізним митом 10% плюс додатково справляється акцизний збір - це стандартний, і ПДВ 20%, і також у нас зараз діє додатковий імпортний збір у розмірі 5 відсотків», - каже Наталія Микольська, заступник міністра економічного розвитку і торгівлі.
Те, що українці купують такі самі іномарки на 60, а то й більше відсотків дорожче, ніж вони коштують, дивує і американців, і європейців. Ціни в італійських автосалонах, наприклад, незаперечно вразять українців. Приміром, одна з найпопулярніших марок «Mazda 2» коштує в них менше 14 тисяч євро, в Україні машину очікують узимку з орієнтовною вартістю далеко за 20 тисяч євро.
Автомобілі середнього класу віком до 5 років коштують в Америці в середньому 10-12 тисяч доларів. Преміум-сегменту - теж майже вдвічі дешевше, ніж в Україні. Для українців такі ціни поки що - лише плід уяви.
З іншого боку, перший крок до скасування хоча б спецмита влада під тиском іноземців, схоже, вимушена буде зробити. Нагадаємо, спецмита були введені на імпорт популярних серед українців автомобілів з бензиновими двигунами об’ємом циліндрів 1-1,5 тис. кубічних сантиметрів, а також з об’ємом 1,5-2,2 тис. кубічних сантиметрів. За ввезення таких автомобілів імпортерам доводилося платити спеціальне мито в розмірі 6,46% і 12,95% відповідно.
← Повернутися