«Вишиваний фестиваль» — з рекордом!

Цьогорічний 10-ий, ювілейний Всеукраїнський фестиваль національної вишивки та костюма «Цвіт вишиванки», який  упродовж двох днів — 12-13 травня — відбувався в парку культури і відпочинку імені Шевченка, став… рекордним!    

За два дні на сцені фестивалю виступили сотня мистецьких колективів області, свої рукотворні шедеври представили понад півсотні майстрів із більше ніж 10 областей України, а гостями фестивального дійства стали майже 10 тисяч тернополян. Окрім того, 350 депутатів усіх рівнів, об’єднавшись та убравшись у вишиванки,   встановили новий рекорд України «Найбільша кількість депутатів усіх рівнів у вишиванках на одній локації» в категорії «Масові заходи». «Такого рекорду не було ще в національному реєстрі рекордів, адже його учасниками, не організаторами, не партнерами, не засновниками, а саме учасниками стали депутати всіх рівнів у вишиванках, — зазначила керівник проекту «Національний реєстр рекордів України» Лана Вєтрова. —  350 депутатів Тернопільської, Львівської, Київської та Черкаської областей, об’єднавшись разом, створили нове досягнення України. Мені надзвичайно приємно, що цей рекорд відбувається на Тернопільщині, тут, де мабуть найбільше різноманіття вишиванкового цвіту!».

У рамках фестивалю було репрезентовано понад 12-метровий вишиваний рушник єдності. До його вишивання долучилися умільці з усіх регіонів України, а також у діаспори Канади, Польщі та Німеччини. Він не має аналогів ні з точки зору кількості людей, які вишивали це дивовижне полотно, ні унікальності малюнка. З Тернополя рушник поїде на батьківщину Кобзаря, де його вишиватимуть черкаські майстрині. Окрім цього, було визначено переможців конкурсу на кращий вишитий герб України, області, району, міста, селища та села. 

Організатори дійства — Тернопільська обласна адміністрація, обласна рада, міська рада та Тернопільський обласний благодійний фонд «Цвіт вишиванки».

 У кожен рік свого проведення фестиваль мав власну «родзинку»: проводилися конкурси на кращий дитячий вишитий костюм, кращий вишитий весільний  костюм, конкурс на найдовший чуб і найдовшу косу. Також уже чотири роки поспіль у рамках «Цвіту вишиванки» проводиться «фестиваль у фестивалі» «Вишиваночка» — дитячий конкурс, у якому мають можливість показати свої таланти наймолодші тернополяни.  Під час святкування на території фестивалю діяла виставка майстрів народних художніх промислів, відбувалися майстер-класи, презентація вишитих рушників з 17-ти районів Тернопільщини, виступали художні колективи міста та області. 

 


Повернутися
27.05.2018
Категорія: Життя
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Люди діляться на багатих і бідних. При цьому і багатство, і бідність є випробуванням. Проте бідність — більш легкий, зручний хрест,  у той час як багатство — більш важкий. Науковці говорять навіть про гедонізм бідних — їм властиве переживання катарсису від своєї безумовної порядності порівняно із "вкраденими статками олігархів". При цьому цікаво, що "багаті", тобто всі ті, хто не сприймає себе «бідним», узагалі не оперують таким примітивним розшаруванням "багатий - бідний", тож дискурс протистояння «бідні-багаті» створюється самими бідними. Ознака, за якою «бідні» відносять тих чи інших людей до цих двох класів, є також примітивна - це самовизначення особистості: якщо людина радо себе зараховує до бідних, то це "наш!", і саме в цей момент запускається полум'яна риторика "ми бідні - а вони багаті, та вони нам, бідним...".  Питання влади над своїм життям для бідного не стоїть - бо "владою користуються багаті, аби поневолювати бідних і робити їх ще біднішими".

На думку психологів, в людини грошей стільки, скільки вона дозволяє собі. Я б сформулював це так:  справжні багатство чи бідність не у гаманці, а в голові… Так звана бідність – це насправді невміння користуватися своїм багатством. Ми відкладаємо кошти «на чорний день», нові речі – «на потім». В результаті отримуємо життя з чорних днів, і це «потім» ніколи не настає. Відкрию вам таємницю: «потім» не існує. Є тільки зараз. А в ньому є люди, які як кремінь, або як губка, або ж як мед. Щоб отримати щось від людини-кременя, треба щосили  її стукати. Щоб отримати щось у людини-губки —  треба довго її тиснути. А людина-мед розливається для усіх сама…