Курити — собі могилу рити
Вітчизняні борці з курінням вкотре б’ють на сполох: щороку 115 тисяч українців помирають від недуг, спричинених курінням, а близько 500 тисяч наших співгромадян поповнюють лави курців. Противники куріння вбачають причину такої ситуації в існуванні реклами тютюну як такої. В Україні заборонено внутрішню та зовнішню рекламу тютюнових виробів, рекламу на телебаченні та радіо, а також спонсорство заходів для людей віком до 18 років, проте досі залишається багато «шпарин», через які виробники цигарок можуть пробратися в мозок споживача.
У тютюнової індустрії є одна проблема: щороку близько 300 тисяч людей кидають курити. Крім того, багато людей просто помирають від хвороб, пов’язаних із курінням. Тобто з ринку зникає сила–силенна споживачів тютюнових виробів. Тому для того, аби просто залишити свої прибутки стабільними (навіть не збільшити їх), виробникам потрібно щороку залучити до куріння близько 500 тисяч людей. А нових споживачів тютюнові кампанії бачать серед наших дітей. Відомо, що саме діти та підлітки є найбільш уразливими до рекламного впливу: прагнучи бути дорослими, вони копіюють шкідливі звички людей, яких бачать на рекламних плакатах та в кадрах кінофільмів.
Іноземні дослідження доводять: чим більше образів із реклами тютюну може пригадати дитина, тим більша вірогідність, що у майбутньому вона почне курити. Перегляд фільмів із героями–курцями наближує підлітка до шкідливої звички на 22%, а наявність реклами тютюнових виробів на громадських та спортивних заходах — на 14% та 15% відповідно. Якщо ж малеча має якийсь сувенір (сумку, ручку, торбинку тощо) із логотипом тютюнових брендів, ризик «підхопити» сигаретний «вірус» збільшується аж до 47%.
В Україні курить 31% дорослого населення. Серед 15–річних підлітків ця шкідлива звичка теж надзвичайно поширена: не розлучаються з сигаретами 33% хлопців та 19% дівчат.
← Повернутися