Все буде… в меді!
В Україні набирає обертів медовий бізнес
Бажаним експортним продуктом на ринку Євросоюзу став наш традиційний мед. За останні десять років експорт меду збільшився у сім разів.
Україна протягом кількох останніх років, скориставшись нехай і невеликими, але безмитними квотами від ЄС, зуміла стати помітним гравцем на світовому ринку в цьому сегменті.
Продукція вітчизняних бджолярів користується все більшим попитом і в США, Канаді та країнах Азії. Протягом минулого року ми експортували майже 57 тонн меду.
Бджільництво швидко розвивається і навіть потроху стає помітним чинником соціального розвитку громад та сільських територій.
На думку заступника міністра аграрополітики з питань євроінтеграції Ольги Трофімцевої, яку вона висловила на профільній виставці-ярмарку, ця галузь сьогодні є однією з найбільш динамічних в аграрному секторі.
«Я особисто називаю мед нашим «експортним шлягером», — каже Трофімцева. — Тільки за перше півріччя нинішнього року українські бджолярі вже експортували майже тридцять тисяч тонн своєї продукції. При цьому нашими основними покупцями стали країни Європи з високою купівельною спроможністю споживачів та США. Але я закликаю виробників меду, для закріплення успіху на внутрішньому та зовнішніх ринках, об’єднуватись у кооперативи чи регіональні кластери».
За словами Ольги Трофімцевої, левова частка виробництва меду в Україні припадає на малих виробників.
А об’єднання в кооперативи дозволить українським бджо¬лярам ефективніше лобіювати свої інтереси перед експортерами, державою та зарубіжними партнерами.
Адже регіональні кластери бджолярів сприяють налагодженню цивілізованих каналів збуту продукції, співпраці українських виробників меду з торговельними мережами.
До речі
Сьогодні в Україні нараховується понад 400 тисяч виробників меду. Основними імпортерами українського меду за 2016 рік та перше півріччя 2017 року, за даними Мінагрополітики, стали Німеччина (24,247 т), США (21,037 т), Польща (14,046 т), Франція (4,238 т), Туреччина (3,209 т), Бельгія (2,739 т), Угорщина (2,192 т).
Деякі з цих країн, користуючись добре налагодженою міжнародною логістикою та професійними системами оптової торгівлі, залишаються транзитними посередниками для українського меду на вигідніші за ціною ринки.
← Повернутися