Щоб дорога не підклала свиню…
Вчені Державного технічного і сільськогосподарського університету Північної Кароліни (США) навчилися використовувати свинячі відходи для виробництва асфальтового покриття. Технологія не тільки більш вигідна, а й може одночасно вирішити ряд екологічних проблем і допомогти фермерам, повідомляє ecotown.com.ua, посилаючись на Аgroinvestor.
При створенні дорожнього асфальту використовується мазут, що залишається від виробництва палива з нафти. В якості альтернативи американські дослідники пропонують використовувати відходи свинарських підприємств, оскільки саме вони особливо багаті маслами, схожими на мазут за фізичними характеристиками.
Розробники технології запевняють, що неприємного запаху у асфальтного покриття не буде, оскільки специфічний аромат відходам надають леткі жирні кислоти, які фільтруються під час обробки. Суха ж речовина, що залишається від процесу, може бути використана в якості добрива.
Проект може не тільки стати економічно вигідним, але також дозволить поліпшити екологічну ситуацію і утилізувати відходи свинарських підприємств, що заподіюють великі незручності як самим виробникам тваринницької продукції, так і екологам. Стічні води з сільських ферм (особливо в великих сільськогосподарських штатах) сьогодні стали однією з великих проблем у всьому світі. Так, в США щорічно виробляють близько 43 млрд галонів таких відходів, а Китаї в 10 разів більше.
За фінансової підтримки Національного наукового фонду (NSF), група вчених розробила процес, який перетворює відходи в чорний бітум - липке сполучення, придатне для створення асфальту. Вартість отримання бітуму з гною - $ 0,56 за галон (4,55 л), що набагато дешевше і екологічніше, ніж існуючі сьогодні на ринку США склеюючі складові на основі нафти.
За словами самих вчених, процес отримання «клею» також відрізняється від технології нафтопереробного заводу, який переганяє сиру нафту для виробництва палива і залишає мазут для асфальту. Клейкий матеріал виробляється за рахунок руйнування структури біомаси відходів свинарства, яка потім повторно синтезується в клейову структуру на біологічній основі. Він значно дешевший, вимагає менше тепла для змішування і ущільнення і більш довговічний.
Нині біо-асфальт проходить тестування якості в умовах, що симулюють умови дорожнього руху і підвищених навантажень. Як відзначають розробники, досі всі випробування були успішними і показали відповідність специфікації Департаменту дорожнього руху США.
← Повернутися