Теплиця-годівниця!

Заробити на селі «копійчину» – не дуже просто, оскільки переважна більшість платоспроможних роботодавців знаходиться в містах. Оптимальним виходом у такому разі для селян є ведення присадибного господарства. І один із варіантів – вирощування овочів для продажу. На жаль, примхливі погодні умови можуть стати на заваді ваших планів – пізні заморозки чи посуха здатні звести нанівець зусилля тривалого польового сезону. Тож варто звернути увагу на створення тепличного комплексу, який за умови правильного підходу допоможе і родину забезпечити харчами, і заробити копійчину.

Розумні люди кажуть, що в хорошій теплиці площею 2-3 сотки можна виростити в рази більше, ніж на величезному городі. І трудових зусиль докласти значно менше. Звісно, якщо робити все за правилами та вимогами аграрної науки. Не забуваймо і про економіку, адже продукція вашої теплиці повинна мати стабільний збут. Отже, які переваги має теплиця у порівнянні з вирощуванням овочів і зелені у відкритому ґрунті, досліджує ridneselo.com.

Хоч у природи нема поганої погоди…

Передусім, ви прибираєте фактор сезонності – як не крути, а природу не обдуриш і в лютому чи жовтні моркву не посієш... Більше того, овочам у вашій теплиці байдуже, яка надворі погода, як і те, що вже понад місяць немає дощів. Під накриттям ви створите умови, які потрібні кожній культурі, підберете і відповідний ґрунт. Зрештою, теплиця – це справжнє виробництво, це ваш міні-завод, який ви, набивши руку, вдосконалюватимете відповідно до сучасних вимог. А це ж підвищення і врожайності, і смакових якостей! Тож крок за кроком розглянемо кілька правил із ведення тепличного бізнесу.

На кожен товар-свій купець

Перш ніж збудувати теплицю, визначтеся, з якою метою ви це робите. Одна справа, якщо її єдиною функцією буде забезпечення вашої родини овочами. Якщо ж ви хочете на ній заробляти, відразу з’ясуйте, де ви збуватимете продукцію. Відвідайте найближчі магазини та кафе: їхні власники охочіше купуватимуть овочі та зелень у місцевого постачальника, ніж у незнайомого. Добре, якщо в радіусі 50 км від вашого села є два-три великих базари. Якщо ж ви живете досить далеко від великих населених пунктів, то є сенс домовитися заздалегідь із перекупниками та укласти відповідні домовленості з великими магазинами. Хоча можна піти й іншими шляхом - «розкидати» свою продукцію по навколишніх сільмагах, знизивши ціну на кілька гривень, і тепер стабільно отримує прибуток.

Плівкова, скляна чи полікарбонатна?

Врахуйте, що, в залежності від розміру, матеріалу та наявності технічного обладнання, вартість теплиці може сильно коливатися. Загалом теплиці розподіляють за матеріалом, яким вони вкриті, – плівка, скло або полікарбонат. Плівкова теплиця – найдешевша та найпростіша у виготовленні, проте має два суттєві недоліки. Її не можна експлуатувати взимку, та й плівку доведеться щороку міняти. Скло і полікарбонат позбавлені цих незручностей та якнайкраще підійдуть для господаря з далекосяжними виробничими намірами. Радимо, однак, розпочати з найпростішого – звести невеличкий за площею парничок, вкритий плівкою, та «набити» на ньому кілька «гуль», адже від помилок ніхто не застрахований, а власний досвід – найкращий учитель. Лише як набудете певної практики, беріться до зведення серйозної споруди.

Найрентабельніше-квітникарство

Іноді намагання максимально спростити якусь технологічну процедуру може призвести до серйозних проблем. Тому якщо вже взялися за справу і побудували теплицю, то не нехтуйте рекомендаціями фахівців. Для початку ознайомтеся з досвідом вже досвідчених власників парників. Підготуйте правильно ґрунт, переконайтеся, що дотримані температурні вимоги та забезпечена необхідна вологість. Придбайте перевірені сорти насіння. Якщо все зробите правильно, то і результат отримаєте таким, яким запланували.

Пам’ятайте, що теплична справа – це ваш бізнес. Не грядка з розряду «щось та й виросте», не споруда, з якою можна повозитися рік-другий та покинути. Теплиця – це повноцінний виробничий організм, який за умови ретельного й уважного до себе ставлення забезпечить вашу родину не лише городиною, але й гідним прибутком. До речі, варто знати, що найрентабельнішими у тепличній справі вважається квітникарство. Після нього – вирощуванні зелені, а тоді вже овочів. Однак фахівці радять починати саме з них, оскільки збут цієї продукції є найпростішим.


Повернутися
05.05.2017
Категорія: Господар
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Є певний тип захворювань, які називають автоімунними:  коли імунітет організму мобілізується не супроти сторонньої сполуки (вірусів, мікроорганізмів тощо), а проти здорових клітин чи тканин власного організму. Вам ніколи не здавалося, що чимала частина українців теж так само «хворіє», атакуючи всі здорові починання у власній країні? «Автоімунні» українці зневажливо зітхали «і до чого ви там домайданитеся» в той час, коли інші міняли країну, подекуди віддаючи за це життя. Вони «втомилися від війни», натомість запопадливо переходять на російську мову з туристами із Сиктивкара,  лають Бандеру і намагаються переконати нас у тому, що помирати від голоду в Голодоморі більш інтелігентно і благородно, ніж давати збройну відсіч гнобителям під час  Гайдамаччини чи в національно-визвольної боротьби ОУН та УПА...

«Автоімунні» українці гноблять починання  Уляни Супрун, уїдливо коментуючи, що, мовляв, «як мазали перекисом, так і мазатимемо, бо це вам не міфи розвінчувати...»  Проте ці міфи, на які не втомлюється відкривати нам очі пані Уляна,  коштують бюджету мільйони.

 Головний наш ворог – у нас самих. Ми самі себе з’їдаємо. Проте пропаганда і зовнішніх, і внутрішніх ворогів лише тоді дієва, коли ти боїшся правди, коли ти сам погоджуєшся на брехню. На щастя, все більшає «здорових клітин». Людей, котрі  не бояться назвати мародера мародером, запроданця запроданцем, ворога ворогом... Тих, хто і говорить, і чинить правду в очі. Хто робить все можливе, щоб врятувати країну від  усіх перелічених вище.