ЯК ПРИВЧИТИ ДИТИНУ ДО ЗДОРОВОГО ХАРЧУВАННЯ

Чи знайома вам картина, коли мама, що півдня натхненно вистояла коло плити, наливає улюбленому чаду корисний наваристий суп, отримує невдоволену гримаску і нищівне дитяче «фу»? Коли фраза «дитина нічого не їсть» лунає в хаті частіше, ніж побажання «смачного»? Коли бабусі тихцем сують в дитячі руки цукерки та прянички, мотивуючи тим, що хоч щось же вона має їсти, а у вас від цих слів стискається серце? Співчуваємо: у вас в домі росте «нехочуха».

12 порад, як привчити дитину до здорового харчування

Ні, це не діагноз і зовсім не вирок. Але чого гріха таїти, створює в сім’ї певні негативні настрої. Як їх уникнути і перетворити на позитивні моменти – допоможуть прояснити 12 порад для батьків.

1. Усіх дітей приваблює різноманітність. Кожен прийом їжі пропонуйте дитині нові добавки до вже випробуваних і звичних для неї продуктів. Придумуйте чудернацькі назви страв, переплітаючи їх із сюжетами та героями її улюблених казок. У жодному разі не тисніть на дитину. Пам’ятайте, що навіть у дорослого є улюблені та не улюблені продукти. Дитина теж має на це право.

2. Створюйте компромісне меню. Ваша дитина в черговий раз вимагає бутерброд з шоколадним маслом, піцу, солодку булочку і навіть слухати не хоче про овочевий суп і шматочок рибного філе? Спробуйте створити нові страви на основі її улюблених, але з додаванням корисних продуктів. Наприклад, до макаронів додайте дрібно нарізані помідори і трохи сиру. А на бутерброд з шоколадним маслом покладіть шматочки фруктів.

3. Готуйте яскраво. З різних продуктів можна створити цілу палітру кольорів. Зробіть тарілку з їжею вашої дитини яскравою і різнокольоровою. Скомбінуйте червоні помідори з курячими жовтками, зелений горошок з помаранчевою морквою. Пограйтеся у «Веселковий ресторан» і запропонуйте дитині замовити вечерю певного кольору. Постарайтеся «виконати замовлення» максимально точно.

4. Навчіться маскувати. Не хоче нічого їсти, окрім булочки? Намастіть її фруктовим пюре.  Вимагає томатного соусу? Додайте в нього розтертий у блендері червоний болгарський перець. Хоче молочний коктейль – зробіть смузі на основі йогурту або кефіру.

5. Залучайте дитину до закупівлі продуктів. Показуйте, де знаходиться потрібний відділ – м’ясний чи овочевий, як називається той чи інший продукт, демонструйте як виглядає свіжа морквинка, а як – зів’яла чи пригнила. Запропонуйте дитині самій обрати кілька найкращих, на її думку, яблук і покласти їх до кошика.

6. Вдома разом викладайте продукти і сортуйте, які вона сама вибрала, із пакета. Просіть дитину допомагати вам мити овочі. Показуйте, на яких полицях в холодильнику або комірчині лежать ті чи інші продукти. Запропонуйте їй самій покласти закупи на потрібні місця. Якщо якийсь продукт для дитини новий, повторіть його назву кілька разів, щоб вона її запам’ятала.

7. Залучайте дітей до посильної та цікавої допомоги на кухні: полущити стручкову квасолю, почистити варені яйця, повибирати з гречаної крупи чорненьких «монстриків». Більш старшим дітям можна навіть доручити покалатати віничком тісто на млинці. Так, буде трішки бризок та плямочок на домашньому одязі, зате налисники, які ви приготували разом, будуть для неї особливими.

8. Станьте для дитини взірцем здорового харчування. Якщо ви їсте корисну їжу, ваш малюк буде робити те саме. Якщо ж робите часті перекуси, у дитини теж тягнутимуться руки до бутерброда чи крекера. Якщо хочете перекусити, нехай це буде тільки корисна їжа і не менш ніж за годину до обіду чи вечері. За столом вимикайте телевізор і зосередьтеся на їжі. Як поводяться батьки за столом під час їжі, так буде робити надалі ваша дитина.

9. Не ставте ультиматумів!  «Якщо ти не з’їси свою кашу, не отримаєш десерт!». Це може спрацювати, і не раз. Але такою умовою ви вселяє своїй дитині думку, що все, що вона їсть до десерту – це покарання, і тільки сам десерт – приємна і смачна їжа.

10. Не забувайте вносити елементи гри. Для дитини стануть справжнім святом варені овочі, вирізані у формі забавних фігурок. Соусом можна намалювати на тарілці смішних привидів. І ніколи не сваріть дитину за їжею. За столом вона має отримувати виключно позитивні емоції. Тільки в такому разі дитина чекатиме наступної трапези, як маленького кількахвилинного свята, а не як нестерпної відбувайлівки.

11. Не забувайте хвалити дитину. І у жодному разі не сваріть за забруднений стіл і одяг. Інакше наступного разу вона зосереджуватиметься не на їжі, а на тому, як би не накапати на скатертину. Такі «чисті» обіди перетворяться на суцільну муку.

12. Умійте поступатися дитині, якщо навіть у створених вами сприятливих умовах вона все одно відмовляється їсти. Дитина повинна розуміти, що дорослі поважають і прислухаються до її бажань. Інакше це зробить її нещасною. Звісно, це не означає, що замість супу з броколі ви тут же маєте вручити дитині шоколадку. Просто відкладіть трапезу на певний час, встаньте з-за столу, почитайте книжку, пограйтеся, підіть на прогулянку. У дошкільному віці діти зазвичай їдять тільки коли вони голодні. Через певний час поверніться до того ж самого супу – можливо, малюку не вистачало саме цих кількох годин (хвилин), щоб нагуляти апетит.


Повернутися
22.09.2016
Категорія: Життя
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Незалежність нашої країни складається із нас, наших життів, наших вчинків і наших рішень. Незалежність це не дань і навіть не день. Не парад і не пишне свято.  Її можна порівняти хіба з повітрям – по справжньому незалежність можна відчути тільки тоді, коли її бракує, коли вони зникає або її у вас відбирають. Українці знають ціну незалежності.  Останні чотири роки ми засвоювали цей урок.

    Справжня незалежність не починається з "усього", вона починається з "нуля". Сьогодні. Через бруд, кров, піт, мозолі, могили... Зрештою, останні чотири роки – це лише верхівка «айсберга», з яким ми зіткнулися. Насправді ми двадцять сьомий рік перебудовуємо на нормальний будинок «казарму», споруджену радянськими архітекторами-деміургами. Вони, незалежно від задуму, вміли будувати тільки казарми…  Хмара пилу від нашого «будівництва» осідала довгі роки, заступаючи нам зір, і аж тепер простір довкола потрохи розвиднюється.  Стало видно людей, які відстоюють, впроваджують нове, підтримують, формують, будують, ризикують, не мовчать, не падають духом і не дають іншим, групуються, тягнуть гуртом, вірять… Разом ми збудували власну державу. Тепер треба поліпшувати її якість.