БЕЗ ВІТЕРЦЯ ДЛЯ ГАМАНЦЯ: ПОРАДА ДЛЯ ЕКОНОМІЇ ПАЛЬНОГО

Способів економії пального для автомобіля є стільки, скільки є водіїв. І такі поради більше акцентують увагу на способах їзди, а в меншій мірі на тому, як зменшується споживання палива і скорочуються шкідливі викиди в атмосферу.

 Німецькі експерти з Allgemeine Deutsche Automobil-Club розрахували, що перевезення автомобілем зайвих 100 кг збільшує споживання палива від 0,2 до 0,6 літрів на 100 км пересування. Напрошується висновок: викласти з багажника зайві речі, адже за постійне перевезення зайвого багажу потрібно постійно доплачувати за паливо.

 Має вплив на споживання палива і аеродинаміка автомобіля. Багажники з велосипедом або лижами деколи збільшують споживання палива на 10-15%. Особливо ці перевитрати відбуваються на автомагістралях при швидкостях понад 130 км/год.

 Нетерплячі водії суттєво переплачують взимку, коли починають рух при холодному двигуні і роблять часті зупинки (школа, магазин, пошта, майстерня). Адже їзда з розігріванням двигуна відбувається з потрійним споживанням палива. Краще спланувати піший похід між двома-трьома місцями, щоб не їздити постійно на короткі відстані холодною машиною з перевитратою пального.

Якщо автомобіль попадає в тривалий затор або стоїть більше хвилини перед переїздом, то можна вимкнути двигун, якщо він гарячий.

Тиск в шинах також впливає на економію палива. Сильно підвищений або понижений тиск збільшує споживання палива навіть на 6%.

Електроприлади автомобіля збільшують витрати палива через потужнішу роботу генератора. На кожен кіловат споживання спалюється 1 л бензину. Година їзди при кондиціонері забирає з бака від 0,3 до 0,7 л палива. Стандартний обігрів авто споживає 0,25 л палива щогодини.

 Збільшують споживання енергії влітку широко відкриті бокові або дахові вікна. Тести показали, що Audi А4 при їзді з повністю відкритим водійським вікном, споживає на 0,13 л палива більше, а Golf аж на 0,30 л.

Перевірити тиск в шинах!

Кожен, хто їхав на велосипеді в якому б хоча одно колесо було підспущене, тобто тиск повітря в якому був значно меншим від норми, зауважив, що при їзді потребує більших затрат енергії ніж завжди.

Так само відбувається при їзді на автомобілі!

Тому необхідно регулярно перевіряти тиск повітря в шинах і при потребі підкачувати їх. Оптимальний тиск шин вказано в інструкції по експлуатації вашого автомобіля. Важливо, щоб тиск в шинах також не перевищував норму, оскільки це суттєво скорочує термін експлуатації шин. В свою чергу пришвидшення необхідності заміни шин передбачає понаднормове використання ресурсів та енергії на їх виготовлення. Правильний тиск в шинах дозволяє економити до 10% палива і продовжує їх термін експлуатації.

Регулярно перевіряти свічки запалювання!

Регулярно перевіряти слід не тільки тиск в шинах, але також свічки запалювання. Якщо вони несправні, то не є оптимальним процес згоряння та відповідно збільшується використання палива.

Перед стартом мотору!

Спочатку зафіксувати ремінь безпеки і поправити дзеркала, а тоді вже включати запалювання.

Уникати їзди на короткі відстані!

При їзді на короткі відстані рівень використання палива є надзвичайно високим. Для авта середнього класу – до 30 л на 100 км. Після 1 км їзди це все ще – 20 л. І тільки після 4-го кілометру витрати палива виходять на нормальний рівень 6-7 л.

Це зумовлено тим, що мотор потребує певного часу для того, щоб розігрітись до оптимальної для експлуатації температури. Тільки після цього витрати палива починають відповідати вказаним в інструкції по експлуатації даного автомобіля. Навіть влітку споживання палива при холодному старті на протязі перших двох кілометрів є на 50% вищим від нормального споживання.

Дотримання дистанції!

Дотримання належної дистанції до авто що попереду дозволяє уникати частого гальмування та енергопожираючого пришвидшення руху.

Використання накату

Якщо незабаром необхідно зупинитись (попереду червоне світло світлофора чи інш.) потрібно забрати ногу з педалі газу і включивши нейтральну передачу використати інерційний рух автомобіля. При холостому ході авто споживає приблизно  0,5 – 1,0 л палива за годину. Якщо авто ще котиться, а загорілось зелене світло, то ще додатково економимо паливо, бо не мусіли цілком зупинятись.

Частіше використовувати вищі передачі!

Чум вища передача при однаковій швидкості, тим менше споживання палива. Необхідно пильнувати щоб мотор не працював на вищих оборотах від 2500. Наприклад при міському циклі при швидкості 30 км/год по можливості включати 3 передачу, а при 50 км/год – 4 передачу – за передумови що транспорт рухається в вільному темпі та зважаючи щоб мотор належно працював (без завеликого навантаження).

Швидше переключатися на вищі передачі!

Також на початку руху старатися чим швидше досягнути високої передачі. Зважати, що особливо ненажерливою є 1 передача. Тому сильно натиснути на газ, друга передача, ще раз сильно на газ і в третю передачу! Тобто чим швидше з нижчих передач!

Згори без газу!

Для чого газувати коли їдемо згори? Вибором відповідної передачі можна вибрати необхідну гальмівну дію мотору: нижча передача – менша швидкість, вища передача – більша швидкість. Якщо завелике уповільнення, можна включити для пришвидшення руху нейтральну передачу.

Важливо: під час їзди ніколи не виключати мотор, оскільки тоді виключаються підсилювач керма, гальмів та всі інші функції безпеки – що може бути екстремно небезпечно.

 Висновок експертів на користь зміни способу їзди – економічне водіння дає до 2 л економії палива на 100 км.


Повернутися
19.03.2016
Категорія: Новини
Колонка
Андрія Закревського
Шановні Тернополяни!

Те, що відразу нас не вбило, вбивало нас довго і повільно.  Ми вже не святкуємо Новий рік — ми святкуємо те, що вижили в старому. Рік, що минає, був ще одним роком у воюючій країні, зі всіма витікаючими звідси наслідками. Я не хочу підбивати його підсумки. Бо підбивати підсумки  — це ніби креслити жирну риску під виконаними математичними діями в стовпчик: ось тут ми додали (друзів, грошей, проблем, перспектив — потрібне підкреслити),  відняли (друзів, грошей, проблем, перспектив, ну, ви зрозуміли…), помножили на щоденні будні, поділили на нереалізовані плани і —  що отримаємо в «сухому залишку»? Якою цифрою це підсумувати і де, зрештою, знайти «задачник», аби подивитися правильну відповідь, — якщо вона узагалі існує?..

Кожен із нас на Новий рік починав нове життя, але вистачало його ненадовго, тому що жити-то треба... Новий рік — це симулякр. 1 січня —  звичайний день, такий самий, як і всі інші, якщо тільки ви не переборщили з алкоголем чи олів’є напередодні. Почати життя з «табули раси», змінити його, зробити усе те, до чого не доходили руки попередні 365 днів можна будь-коли, не чекаючи, коли впаде остання голка з ялинки, яка тоскно припадає пилом у кутку.

 Усі ми мали великі надії, багато робили для того, щоб усе, про що мріяли, збулося. Комусь це вдалося, комусь ні, проте в усіх нас є одне спільне: Новий рік дає нам надію на майбутнє. Його сила — в його семантиці. Цокаючись бокалами з шампанським, усі ми віримо, що новий (свіжий, ще в хрумкій упаковці) рік, що маячить попереду, подарує нам нове життя — правильне, успішне, з високими цілями та досягненнями. І, загадуючи під святковий передзвін бажання, стискаємо кулаки: агов, ти, те, що нас не вбило, —  начувайся, бо тепер наша черга...