«МОРОЗЯКУ — НА ГІЛЛЯКУ!»
Як на Франківщині Діда Мороза і Снігуроньку «люстрували»
Якщо декомунізувати, то декомунізувати, вирішили іванофранківці і запропонували розширити «антикомуняцький» список. Там, кажуть, двох совдепівських пережитків бракує — Діда Мороза і Снігуроньки.
Жителі прикарпатської столиці обурилися, що бородань з внученькою досі не лише на новорічних корпоративах «зажигають», а й на святкових ранках у садочках і школах гостюють. На це обурені і поскаржилися у міське управління освіти. «До нас звернулися електронним листом представники батьківської громадськості міста з метою допомоги і підтримки у «декомунізації» системи освіти. А саме — щодо доречності запрошення на новорічні свята у дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади Діда Мороза і Снігуроньки.
Тому що це пережитки старої системи, а в українського народу є Святий Миколай і Різдво Христове»,— відзвітували про електронну петицію чиновники від освіти.
Схоже, на самий Новий рік «безсмертного» дідугана і його незмінну супутницю в Івано-Франківську таки поховають. А там, гляди, і в інших «свідомих» містах та селах заупокійну за ними відспівають. А то вже «зажилися». Снігурка — чи то 1873 року народження (дата, коли вперше у люди вийшла друком п’єса Олександра Островського «Снегурочка»), чи то ще «древніша» (Островський запозичив героїню з народної казки про снігову бабу, точніше — дівчинку, яка розтанула, як роса на сонці). Коли ж на світ з’явився Дід Мороз, взагалі ніхто не пам’ятає.
Якщо природа Святого Миколая історично-релігійна, то нав’язаний матушкою-Рассєєю Дід Мороз – продукт масового агітпропу. Становлення новорічного феномену Діда Мороза також відбулося у 30-х, у часи більшовицької боротьби з релігійними проявами. Його "народження" зафіксовано відповідною постановою ЦК КПРС, виданою у розпалі репресій 1937 року. Із появою ідеологічного новорічного персонажу більшовики дозволили святкування з ялинкою, яке раніше самі заборонили під загрозою кримінального переслідування.
Натомість Святий Миколай у радянській Україні став жертвою більшовиків. Його оголосили "союзником попа і куркуля". Народне свято спочатку заборонили, а згодом штучно обмежили його відзначання. Лише у наші дні цінності Святого Миколая повертаються до широкого загалу.
← Повернутися